Follow Me

05 April 2012

PRA Sekolah

Baru2 ni aku teringat sesuatu yang belum aku laksanakan untuk c anak bujang aku ni. Dari awal tahun g excited konon nk masukkan anak PRA sekolah kat Presint 18 tu tahun depan dah terlalu banyak pikir akhirnya terlepas sebulan ngupanya tarikh untuk daftar anak PRA sekolah tu. Nasib baiklah aku tergerak ati nk berisik kabor ngan c ina (tq ina jasamu tetap dikenang) rakan seperjuangan yang sememangnya anak dia dh masuk sekolah hehehe malu bertanya sesat jalan orang2 kata mmg pun....cett. Bermulalah episod nk daftar online ni tak pikir panjang isi semua maklumat klik sana klik sini seterusnya........tamat aderlah cheak list yang perlu disertakan untuk pengesahan pihak sekolah (tak baca pun panduan utk isi borang tu........teruja sangat). Pas jer selesai excited g konon kita yang pertama isi borang online anak nie  (ko mmg lambat cik n.a.p oiiii) orang dh sampai ke bulan ko baru nak bangun tidur zzzzzzzzzz padan muka aku kihkihkih. Kebiasaanya aku mmg peka bab2 cam gini tapi entahlah banyak sangat yang nk difikirkan dulu. Kebanyakan anak2 rakan2 yang sebaya anak aku xder pun yang mohon kat presint 18 tu aku jerlah n nasib aku baik g aderlah sorang kakak ni anak dia mmg dah masuk darjah satu (ex student Taska KPDNKK) aku sambarlah dia dengan pelbagai soalan yang sememangnya baru dalam dunia anak2 sekolah. Zaman aku dulu emak aku yang uruskan hanya mengikut perintah jerlah hahaha cam kenal jer ayat yang biasa2 digunakan oleh orang T_____T. Kononnya nk plah petang ni cett lupa plak nk bawa surat beranak@ori so tunda g esok pagi harap2 leh selesaikan.

No comments: