Follow Me

15 May 2012

Sepetang D JJ


Salam.

sehari sebelum sambutan hari ibu kami sekeluarga plan nk bawa anak-anak kuar jalan-jalan KL konon nak cari kain untuk buat baju raya anak-anak tapi biasalah klu memplan sesungguhnya xkan jadi so singgah rumah atok jerlah anak-anakku sekalian. Dalam perjalanan tu terpikir plak nk bawa anak-anak p singgah JJ Kepong nk beli puting adik kononnya tapi pas jer rembat barang yang nk beli anak-anak pun aper g terrrpandang suatu tempat utk perabih wit nak tak nak okkan jer so en.suami p lah buat apa yang patut hehehe......main spai lebam asal lepas ni korang jgn minta yang karut marut sudah.



first time arissa dapat naik
 


asal ambik gambar jer buat muka tak siap

08 May 2012

07 May 2012

Mengadu



Rumah retak, bilik air sumbat banyak kawasan bocor i2lah hakikatnya yang harus aku terima harapkan kontraktor ubahsuai rumah kasi cantik hampas yang aku dapat. Tak kesedaran plak tu kami tuan rumah yang terpaksa meminjam sana sini bukan along k teman2 yang sewaktu denganya mengadu nasib pada rumah idaman yang tak berapa syoklah (dalam hati jer). Memang syok dapat duduk kat rumah sendiri aset utuk masa hadapan tapi yang tak dapat dielakkan kontraktor yang ambil mudah buat rumah macam dia punya rumah lol tul! geram tahap maksima dh ni asal hujan kami cbuk dok cari kain utk mengelak daripada banjir dalam rumah bilik anak dara jgn cakaplah banyak kebocoran nak kata duit tak cukup habis ko amik alasan nak beli barang hampeh tul memang aku tak halalkan satu sen pun wit yang ko ambik tu menyusahkan orang. Part time sepanjang masa pas jer kami sekuarga mandi kenalah buang air yang bertakung dalam toilet bawah berbaldi memgikut berapa banyak air yang digunakan cam kelakar plak klu dibiarkan busuk air mandi jgn cakaplah klu dibiarkan melimpahlah kat ruang dapur menci!!!!!!!!!. Klulah aku ader wang terpijak mau jer pindah rumah baru yang x menyusahkan aku puas hati.......nak kata aper aku bukan anak jutawan biasa2 jer sabor jerlah....

Demam Campak


Secara kebetulan bby arissa demam panas vs campak pada minggu gaji baru so cuti-cuti jaga anaklah. sebelum kejadian c arissa ni ok jer dedah gitu tetiba plak naik ruam-ruam pada badan dia aku pun mmg tak tau naper jd cam tu salah bg makan ker tanya ibu mentuaku katanya campak halus alamak!. Masa yang sama gak en.suami telah ditugaskan untuk membawa pegawai ke Cameron so aku wat donolah memang i2 tugas dari semasa ke semasa dia dan aku bergelar org rumah mmg di rumah. keesokan harinya ader mesyuarat nak tak nak aku gagahkan diri pergi kerja syukurlah dh selesai semuanya lgpun demam dh kebah cuma ruam2 manja yang tinggal mujurkan c arissa tak meragam orang kata klu kena demam campak@chikenpop ni memang mengundang rasa tak selesa tapi syukurlah. c arissa ni aku hantar pada ibu mentuaku sebab hanya dia yang mampu menolongku dikala ni t dh balik kampung tanam jagung padan muka anak menantu hahaha dan memang aku tak tau pun nak jaga anak2 sakit selain dari demam kang silap jaga atau makan memudaratkan diri c anak plak (walaupun anak dah 3 orang masih gak  kena belajar). c arissa ceria sepanjang masa walaupun dia sakit cuma ader masa dia akan meragam bila perut rasa lapar tapi nk minum susu terasa sakit (ulser dlm mulut) nk tak nak aku sudukan utk dia marah gak tu biasalah nk menyudu ambik masa gak budak kecil ni mmg tak sabar macam ibu dia.....


tgk ruam-ruam pada muka c arissa tu

budak kecik ni cbuk gak bangun awal pagi