Follow Me

07 May 2012

Demam Campak


Secara kebetulan bby arissa demam panas vs campak pada minggu gaji baru so cuti-cuti jaga anaklah. sebelum kejadian c arissa ni ok jer dedah gitu tetiba plak naik ruam-ruam pada badan dia aku pun mmg tak tau naper jd cam tu salah bg makan ker tanya ibu mentuaku katanya campak halus alamak!. Masa yang sama gak en.suami telah ditugaskan untuk membawa pegawai ke Cameron so aku wat donolah memang i2 tugas dari semasa ke semasa dia dan aku bergelar org rumah mmg di rumah. keesokan harinya ader mesyuarat nak tak nak aku gagahkan diri pergi kerja syukurlah dh selesai semuanya lgpun demam dh kebah cuma ruam2 manja yang tinggal mujurkan c arissa tak meragam orang kata klu kena demam campak@chikenpop ni memang mengundang rasa tak selesa tapi syukurlah. c arissa ni aku hantar pada ibu mentuaku sebab hanya dia yang mampu menolongku dikala ni t dh balik kampung tanam jagung padan muka anak menantu hahaha dan memang aku tak tau pun nak jaga anak2 sakit selain dari demam kang silap jaga atau makan memudaratkan diri c anak plak (walaupun anak dah 3 orang masih gak  kena belajar). c arissa ceria sepanjang masa walaupun dia sakit cuma ader masa dia akan meragam bila perut rasa lapar tapi nk minum susu terasa sakit (ulser dlm mulut) nk tak nak aku sudukan utk dia marah gak tu biasalah nk menyudu ambik masa gak budak kecil ni mmg tak sabar macam ibu dia.....


tgk ruam-ruam pada muka c arissa tu

budak kecik ni cbuk gak bangun awal pagi


2 comments:

Sue Echan said...

ala tomelnye die.. rase nak cubet2 je pp...

armouris said...

terjumpa info ni, pasal demam campak… sharing is caring :) - Demam Campak Berjangkit