Follow Me

04 September 2012

@Kena Minum Air Gula

semalam p cheak up ngan c arissa, maklumlah berat c arissa masih d tahap kurang memuaskan hati para nurse n doktar. aku pun sama gak selagi belum bersalin kenalah menyerah diri kat klinik, baby dalam perut nie nk juga aku tahu perkembangan semasa hehehe pas bersalin kena gagah juga g ngan perkembangan c baby plak ........ mujurlah semalam cepat jer masa terima rawatan pas ujian urine terus no.naik (scan no.giliran siap) cheak aper yang patut terus refer ngan doktar kena scan g...........timbang berat badan 59 kg slps puasa sblm puasa 56.5 kg naik lebih ckit 500 g kata nurse O.M.G ni baru kandungan 27 minggu kena tunggu 2 bulan lebih g asyik ngunyah cam ner x naik berat tu............klu tgk perut kecik entahlah......... pas scan doktar cakap kena minum air gula follow up nnti 18.9 (terpingga2 jap aper sal plak tgk rekod hb rendah) masa tu dapatlah ketepatan tarikh EDD ngan berat badan bby. semalam pas scan aku tanya doktar berat bby baper kecik katanya tapi ikut perkembanganlah klu kuar awal pun mmg kecik aduhai cuak........dr yg sulong 3.1kg,2.9kg,2.35kg makin kecik plak harap2 baby sihat dan dapat zat yang secukupnya.........mmg malaslah klu minum air gula nie kena puasa walaupun bukan seharian nk tunggu result lambat pas tu kena cheak gg plak belah petang sambung cheak up biasa sungguh penat glah dh masuk trimester terakhir sblm bersalin tapi aku excited nk wat detail scan pas 7 bulan nie maklumlah anak2 yang sblm ni aku buat yang ni haruslah sblm tutup kedai haha.......sediakan pulos jer sekian

No comments: