Follow Me

13 July 2012

Sarapan di mana?


bihun goreng  + telur mata baper RM korang agak2?mesti RM2++ atau lebih klu campur ngan lauk-pauk yang lain ader gak sampai RM5.00 i2 baru menu pagi belum makan tengahari dan makan benda ngarut-marut lain hehehe........klu sehari RM20.00 kali ngan sebulan nak dapat gaji bulan berikutnya RM300 pun x cukup idup di bandar kenalah pandai nak idup g untuk yang sudah berkeluarga sampai sudah memang x cukuplah. membebel plak aku ni salam pagi Jumaat penghulu segala hari ceria-ceria selalu buat rakan-rakan blog esok coti horey!!!. pagi ni sesajer nk berkongsi kenikmatan membeli sarapan macam-macam ader yang ternyata berbaloi berbanding kawasan lain. pernah gak aku beli kat tempat-tempat lain nasi lemak biasa ciput mahal memang tak kenyanglah. semenjak tinggal di rumah sendiri Kajang ni memang senanglah nak cari makanan, siapkan anak2 bila waktu bekerja dan singgah untuk mencari santapan perut masing-masing. Hujung minggu plak celik mata tak payah susahkan diri nak memasak gila-gila untuk keluarga start enjin kereta berdesup p tempat yang dituju. Adalah masa-masa tertentu anak2 dan en.suami teringin gak nak rasa air tangan hasil masakan isteri. Menu yang biasa-biasa aku buat paling senang dan cepat g mudah tak payahlah nk masak beria klu lambat alamatnya aku ngan en. suamilah yang akan perhabih semua yang aku masak. Kekadang aku ambik gak order (bukan makan di luar rumah) anak-anak dan en.suami dan siapkan seperti yang dipesan mudahkan......asalkan perut kenyang hati senang xderlah aku penat sangat nak buat kerja rumah yang lain walaupun ibu korang garang macam harimau lapar (walaupun perut kenyang) tapi ibu tetap sayang korang semua love u so much laling

No comments: